Poprvé za velkou louží

Loni v září jsem se dozvěděla, že jsme s Adamem v únoru pozvaní do Kanady na vůbec historicky první Mezinárodní lezecký camp pod hlavičkou IFSC (International Federation of Sport Climbing). A teď už je březen, maturita klepe na dveře, mně ale pořád naskakují skvělé vzpomínky z našeho 16 denního výletu.

Na Valentýna jsme usedli do letadla a vyrazili jsme směr Vancouver. Po 24h cestování nás vyzvedla Cynthia, která se o nás po celou dobu ve Vancouveru starala. Cynthia byla nejinspirativnější osoba, kterou jsem na celém tripu poznala. Kromě toho, že je genetička, tak si vyrábí domácí mýdla a vše spojené s nimi (přes lezecké mastičky, repelenty, až po spreje do lezeček).

První dva dny jsme strávili v legendární oblasti Squamish. Dost těžké a poctivé lezení. Já jsem si užívala letošní první skalní lezení. V pondělí večer měl Adam přednášku na probíhajícím Mezinárodním horolezeckém festivalu, kde bylo to nejlepší publikum, jaké jsem kdy zažila. Všech 700 lístků vyprodaných a atmosféra nepopsatelná! V úterý se blížil náš odpolední odjezd do Victorie na výše zmiňovaný tréninkový camp. Dopoledne jsem si díky Cynthii vyrobila dvě mýdla-skořicové a pomerančové s eukalyptem, myslím, že nepřeháním, když vám řeknu, že jsou dokonalá! ;-) Po procházce u pobřeží Vancouveru jsme vyrazili trajektem do Victorie.

Poprvé za velkou louží

V úterý večer proběhla obří přivítací večeře pro všechny pozvané. A do konce týdne jsme zůstali ve Victorii. Ve středu a ve čtvrtek jsme si zatrénovali na stěně v Central Saanichu, kde se tato akce konala. Největším zážitkem ovšem bylo krmení tuleňů. Nejroztomilejší zvířata, jaké jsem kdy viděla! V pátek dopoledne už se začali sjíždět účastníci ze Severní Ameriky. Celkem přijelo kolem 100 lidí, kteří byli rozděleni do skupinek ke svým koučům. Jakožto koučové jim byli k dispozici nejlepší závodníci ze Světového poháru, kteří jim během následujících 3 dnů pomáhali se vším, co se lezení týkalo. Zároveň proběhlo několik velmi zajímavých přednášek. Adam měl s Majou Vidmar o onsightovém lezení, Sean McColl s Domenem Skoficem měli přednášku o správném rozlézání a nebo stavěč Světových pohárů-Adam Pustelnik o mysli stavěčů. Bylo těžké se rozhodnout, na kterou jít, protože přednášek bylo více, než bylo možné stihnout. V sobotu a v neděli proběhl závod, po kterém se vyhlásily vítězné týmy. Můj tým pod vedením Miny Markovič vyhrál, tak jsem měla velkou radost! V neděli večer jsme se vrátili trajektem zpět do Vancouveru.

V pondělí jsme si udělali projížďku na kolech po Vancouveru před odpoledním odletem do Las Vegas. Stavili jsme se na oběd na výborném sushi a nejvíc natěšení jsme vzlétli směr Las Vegas!!! Když se řekne Las Vegas, tak si asi každý představí casina, ano, je to přesně tak! Už na letišti na nás ze všech stran blikala šílená světýlka od herních automatů. Tento extrém se ovšem kompenzuje nádhernými skálami, které tu mají k dispozici! Nikdy jsem nelezla po úžasnější skále!

V úterý jsme si zalezli ve Virgin River Gorge, úchvatné lezení dech beroucí. Na onsight jsem si dala nádherné 7b+ z 80.let. Fakt pecka! Ve středu jsme vyrazili do víru Las Vegas. V podstatě jsme objeli celý svět. Na světoznáme ulici Strip totiž procestujete během několika hodin celou zeměkouli. Sfinga, Eiffelovka, Caesarův palác, Benátky, New York....všechno tam mají! V podobě obřích hotelů, které v sobě ukrývají nespočetná množství herních automatů, výstav, kin, představení....asi vše na co si vzpomenete. To byl fakt zážitek!

Ve čtvrtek a v pátek jsme lezli v Red Rocks. Nejnejnej lezení, jaké jsem kdy měla možnost zažít. Božská skála, s nádhernými chyty, krajina kolem kaktusy, červeno-bílé hory nabízející. Určitě místo, které bych přála všem navštívit! Nic těžkého jsem nezkoušela, chtěla jsem si hlavně zalézt a užít si těchto nádherných skal co nejvíce! Dokonce jsem šla v pátek odpoledne s klukama i bouldrovat (jsem lanařka, takže první pořádné venkovní bouldrování). Zalezli jsme si skvěle, bohužel toho času na skalách bylo strašně málo. Příští rok se nám snad zadaří nashromáždit více času v těchto nádherných končinách!

Poprvé za velkou louží

Náš výlet jsme zakončili ve velkém stylu. V pátek večer jsme šli na obří show Michaela Jacksona. To byl hukot! Velkolepé a nezapomenutelné! K půlnoci jsme se otočili ještě ve starém Las Vegas a brzy ráno už jsme bohužel vzlétli a vyrazili směrem domů. Zpátky do školy...

Iva Vejmolová-ROCK EMPIRE Team

Další články

Máme konec roku a dostáváme reporty od našich atletů. Jedním z nich a vlastně i nejmladší z našich atletů je Honza Štípek. Honza závodí již pátým rokem a letošní rok, jak Honza píše: "Byl zatím můj nejúspěšnějším rokem celé mé kariéry v lezení".

Přinášíme pár řádků od našeho RE Ambasadora a současně vývojáře firmy Rock Empire. Honza měl vcelku náročný rok, což vysvětluje níže, ale nakonec stihl napsat krátké shrnutí, co se mu letos povedlo ve skalách zdolat. Tak si užijte čtení.